Witaj na forum elektronikasamochodowa.net

Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
scania 124 99r 400hp
#1
Witam poszukuje opisu (wysokości)do kalibracji zawieszenia scani 4x6 tylna oś podnoszona wleczona, przód na resorze. Wywala błąd "suma kontrolna czujników poziomu" diagnozowane TEXĄ wymieniony był czujnik ciśnienia, i naprawa wiązki kabli. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
#2
a po co się aż tak bawić, na oko ustaw poziom, a jak nie to przyłóż poziomicę do ramy i heja.
#3
Kolego jeżeli jest błąd sumy kontrolnej to musisz wykonać kalibrację oryginalnym testerem WABCO, (samo ustawienie poziomu nic nie pomoże) tam nie trzeba nic wpisywać ręcznie (tak jak w przypadku TEXY) tylko wysterowywujesz na wys. max. potem min. potem wys do jazdy, po każdym ustawieniu klikasz zapamiętaj i kalibracja OK. Parę lat temu próbowaliśmy to robić TEXĄ (już jej nie mamy Wink ) i potrafiła blokować ster do tego stopnia że trzeba było pamięć eeprom wgrywać od nowa bo nawet oryginalny tester WABCO nie mógł nic zrobić. Niestety do testera Wabco trzeba mieć kody dostępowe które dostaje się po szkoleniu na poszczególne systemy.
#4
(09-05-2014, 09:20 AM)doncicio napisał(a): Kolego jeżeli jest błąd sumy kontrolnej to musisz wykonać kalibrację oryginalnym testerem WABCO, (samo ustawienie poziomu nic nie pomoże) tam nie trzeba nic wpisywać ręcznie (tak jak w przypadku TEXY) tylko wysterowywujesz na wys. max. potem min. potem wys do jazdy, po każdym ustawieniu klikasz zapamiętaj i kalibracja OK. Parę lat temu próbowaliśmy to robić TEXĄ (już jej nie mamy Wink ) i potrafiła blokować ster do tego stopnia że trzeba było pamięć eeprom wgrywać od nowa bo nawet oryginalny tester WABCO nie mógł nic zrobić. Niestety do testera Wabco trzeba mieć kody dostępowe które dostaje się po szkoleniu na poszczególne systemy.
nie mam dostepu do wabco a specjalnie nie bede kupował, co do kodów specjalnych to niemam problemów dostajesz za free tylko formulaz trzeba wypelnic o odpowiedzialnosci . A co do kalibracji to powinna zrobic inne auta ogarniałem bez problemu tylko wysokosci byly wazne. Sprawdze sposobem kolegi carterthebest i dam znac pozdrawiam.
#5
Troszkę odbiegnę od topicu, co do kodów specjalnych to dostęp jest właśnie tylko w TEXie bo też je dostaliśmy za free(możliwe że wtedy TEXA miała niedopracowane jeszcze algorytmy) ale WABCO ma kody imienne (na serwisanta nie na warsztat) i trzeba przejść szkolenie żeby je dostać, TEXA prawdopodobnie skanowała tylko transmisję na podstawie której stworzyli możliwość zmiany danych w pamięci, i to sprzedają, po każdej edycji sterownika zostaje tzw. odcisk (tak to nazywa WABCO nr serwisanta który to robił, więc TEXA zrobiła sobie nr jakiś tam losowy i możliwość edycji parametrów) a sterowników jest dość duża liczba każdy ma standardowy protokół transmisji np. ISO 9141, ISO 14230, KWP 2000, korzystający przeważnie ze standardu elektrycznego w technologii K-line(w starszych sterownikach).
A co do parametrów wysokości to ustaw pojazd na wysokość do jazdy (czyli taka jaka pasuje klientowi, bo nie każdy patrzy na poziom ramy w zależności od ciągnika i naczepy) zapisz go sobie(mówię o wartościa rzeczywistych odczytanych przez TEXĘ), potem TEXĄ przesteruj pojazd na max zapisz wart. max. potem na zero i też zapisz i te wartości wpisz w TEXIE, tak też robiliśmy i przechodziło, ale mieliśmy przypadki że właśnie TEXA wysypywała sterowniki WABCO a robiliśmy w tygodniu nawet do 5 kalibracji, a jak zakupiliśmy oryginał to po problemie, wszystko za rączkę zgodnie z procedurą danego systemu a nie motanie wg. filozofów z TEXY, za którą w tamtych czasach wyjeb. prawie 40 dychy.
Pozdrawiam i daj znać jak poszło
#6
Nie trzeba Wabco szkoleń kodów i testera; wystarczy SDP2 do Scani i też bezproblemowo pilotem robisz całą kalibrację.
#7
Na początek informacja do kolegi doncicio widzę że posiadasz dużą wiedzę na temat truck.Odbywa sie w takiej kolejności:
ustaw poziom jazdy-zapisz
ustaw górny poziom-zapisz
ustaw dolny poziom-zapisz
"kalibracja wykonana, skasuj błędy"
błędy po kalibracji
centralka suma kontrolna czujników poziomu (nie do skasowania)
błąd czujnika poziomu przedniej osi (błąd można skasować) zamontowane resory (sterownik oryginalny nikt nie zmieniał)
po kasowaniu błędów i ponownym włączeniu zapłonu pojawia sie błąd suma kontrolna poziomowania.
Twierdze że coś źle robię, podczas kalibracji oś wleczona powinna być w górze czy na dole? Jest to jakaś różnica?
#8
centralka suma kontrolna czujników poziomu (nie do skasowania) - ten błąd zniknie sam po prawidłowej kalibracji

błąd czujnika poziomu przedniej osi (błąd można skasować) zamontowane resory (sterownik oryginalny nikt nie zmieniał) - ten błąd będzie się pojawiał ponownie po włączeniu zapłonu, i tu jest prawdopodobnie problem bo te sterowniki w zależności od numeru mogą mieć różne konfiguracje prawdopodobnie w pamięci danych wkradł się chochlik i sterownik myśli że ma jeszcze czujnik z przodu (jeżeli go fizycznie nie ma to też kalibracji nie przejdzie) nie wiem jak jest w TEXIe czy można robić oprócz kalibracji jeszcze konfiguracje sterownika.

Więcej info możesz znaleźć pod poniższym linkiem tam jest prawie wszystko na temat WABCO
http://inform.wabco-auto.com/intl/en/index.html

Przeszukaj sobie dział Publications pod hasłem ECAS albo znajdz sobie ten sterownik po nr.

Niestety nic więcej nie pomogę bo od ponad 6 lat już nie robię przy ciężarówkach, a wg. mnie to kalibracje robisz prawidłowo.

Pozdrawiam
#9
Auto chwilowo musiałem wypuścić, a co do błędu "czujnik poziomu przód" to wyskakuje tylko po próbie kalibracji i po skasowaniu już nie wraca.Odblokuje funkcje w texie i zobaczymy czy coś pomoże pozdrawiam wszystkich.
#10
Taka kalibracja w serwisie kosztuje 150 pln i po problemie


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

http://www.ecutester.pl/